onsdag 5 mars 2014

Kära Dagbok varför skriver jag en blogg

Jag har skrivit en blogg på engelska väldigt länge, och jag saknar att skriva på svenska. Eftersom jag själv tycker jag är ganska rolig, så tänkte jag att det var lika bra att starta en ny blogg.

På den här bloggen tänkte jag avhandla precis vad jag vill och lite till. Jag gillar böcker, rollerderby, att träna, mat, öl och har ganska mycket åsikter om allt och inget. Jag kan absolut inte sjunga men gör det i alla fall.

Jag har en flickvän som bor på andra sidan jordklotet, men hon existerar, jag lovar! Jag brukar ofta skämtsamt kalla mig själv butch, fast det får mest mina vänner att brista ut i skratt. Jag är absolut inte en sportflata, även om jag lärde mig alla år och var Fotbolls VM har spelats för att imponera på ett EX. (jag vet att nästa spelas i Braslien) ni ser, det finns hopp för mig med.

Jag hoppar väldigt mycket mellan att drömma om att bara segla runt i skärgården på egen skuta och att rusa huvudlöst in i vartenda spännande projekt jag kan hitta och landa i New York en het sommardag.

Trots att jag har fyllt 30 för ett tag sedan så letar jag ständigt efter meningen med livet, och jag kan lova, den är inte lätt att finna. man kan väl alltid trösta sig med att Karin Boye nog hade rätt med sitt "Nog finns det mål och mening i vår färd, men det är vägen som är mödan värd"  Det citerade jag för övrigt förr helgen när jag vandrade runt på Helsinkis gator och försökte leta på ett ställe att äta tillsammans med runt 10 andra förvirrade svenskor och en finska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar