torsdag 6 mars 2014

Kära Dagbok hur ORKAR andra?

Jag satt precis och läste några träningsbloggar. Jag tränar så jag tycker träning är intressant. Jag har tidigare skrivit träningsblogg med matdagbok, GÄSP, och det var sjukt tråkigt för mig som skrev, men det måste ha varit ÄNNU tråkigare för dem som läste. Och så en bunt selfies över rutorna på magen, mycket produktivt och det kändes ju bra för självkänsla och självförtroendet. Alltså att jag kunde bekräfta mig själv mot resten av världen att jag ser bra ut, i den bemärkelse som uppfattas som attraktivt i den normativa världen.

Min andra blogg tjatar för nuvarande över om hur jag älskar min nya träningsform, nämligen Fighting Fit. Det är ca 45 min kampsportsträning, 30 min Functional Fit och 15 min streching. Eftersom det mest är ett kompliment till min verkliga sport, så kan man kanske tänka sig att jag inte skulle tycka att det är så roligt som jag tycker. Jag upptäcker varje dag gång hur okoordinerad jag är. Det är som om jag vill skratta och gråta på samma gång, och jag har gjort båda. Skrattat och gråtit mina kära vaänner... både och!

Men tillbaka till dessa övertränade, blonderade perfekta träningskvinnor i bloggform. Jag tror jag missar poängen, det är selfies på halvnakna vältränade kroppar (ok, I see the point and buy it), sedan mer selfies i produkter som de verkar vara sponsrade av och sedan lite glada uppmaningar över att de inte kan äta ditten och datten. Alltså, jag ÄLSKAR mat och äter allt, när jag hinner! Vilket leder mig till frågan, hur HINNER de göra alla dessa läckra totalt anpassade fantastiska snacks och små måltider! Jag behöver bli hemmafru! Jag måste ringa min flickvän och säga att hon måste börja tjäna lite bättre. Det här håller inte!

Det slår mig ibland, hur uppfattar dessa kvinnor som lever så långt borta från min verklighet mig? Om vi träffades sådär random på SATS (japp, jag har träningskort där) skulle vi ha något att prata om? Skulle vi skratta åt varandras skämt? Skulle de kunna lära mig att bära upp rött läppstift på det där sättet som jag aldrig lyckas med.

Varför kladdar alltid rött läppstift och varför ser alltid min överläpp så konstig ut när jag applicerar rött läppstift. Varför ser jag inte lika bra ut i rött läppstift som Matilda? Alltså det är ju så mycket mer effektfullt att hångla med rött läppstift...

 Så efter denna mycket jobbiga hjärngymnastik och eftertanke skall jag masa mig till min träning och slå hårt och obarmhärtigt innan jag slänger mig ner på golvet och gör alltförmånga burpes. Bara så ni vet. #lyckligflata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar