lördag 8 mars 2014

Kära Dagbok, idag städar jag!

Internationella kvinnodagen och jag gör något som enligt många ligger naturligt för mitt biologiska kön. Jag städar!!

Eftersom jag tydligen har fötts utan denna essentiella städgen så har detta inte skett på länge och denna lördag är en av mina få lördagar jag faktiskt inte är bortrest... Så jag städar efter att jag har ätit vegetarisk lunch med Krille klockan 10.00. Jag vet, totalt ologiskt att äta lunch 10.00 på en lördag, tror inte ens att det får kallas lunch. Hon var dock bakis, och man är ju en sann vän och ställer upp! Sedan promenerade vi runt Södershöjder och driftade det essentiella i livet, det vill säga vilka som har hånglat, legat och våra egna relationer. 

Vi har även dagen till ära beklagat oss över alla vänner som blir gravida och inseminerande hit och inseminerande dit, mjölkstockning och annat barnrelaterat som vi inte alls är intresserad av. Trettiåtta tycker jag är en bra ålder att skaffa barn vid, och de är ett tag dit! Japp! Annars så får man väl skaffa en yngre kvinna med intresse för barnafödande. (Jag vet, jag är sjukt charmant och romantisk)

Men nu så städar jag lägenheten och lyssnar på "one hit wonders" och väntar på att Becky skall komma förbi. Vi hade tänkt att gå på Moa Svan på Kulturhuset idag, men min städgen slog som sagt till och jag gör min plikt som kvinna och putsar och fejar... Ja, jag kommer att bli en FANTASTISK hemmafru till någon i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar