torsdag 13 mars 2014

Kära Dagbok, jag har förvandlats till en hipster

Så jag går emot stereotypen av flator, och jag är INTE (hör och häpna) vegetarian. Men jag erkänner att jag har varit vegetarian och vegan i flertalet år. En dag vaknade jag bara och kände att jag inte riktigt brydde mig längre, så jag började äta kött, jag försöker fortfarande köpa "bra" kött. Well, well... Jag äter kött helt enkelt.

Så då kommer vi till hipster punkten, jag har nämligen lagat PULLED PORK, och det blev så satans gott. Och det var så jäkla enkelt! Jag slängde en stor bit fläskkarree i en ugnsform med lock, hällde på en deciliter ketchup, lite chipolte chili, lite vanlig chili, två gula lökar, en skvätt whisky och ställde in det i ugnen på 140 grader. Sedan väntade jag i sådär fem-sex timmar... BAM min ugn spottade fram en mycket välsmakande pulled pork.

Jag har varit hemma och varit sjuk, så jag skyller på att jag har haft för lite att göra, men gott var det!!

Sådan är min humor... bild lånad från www.threadless.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar