måndag 10 mars 2014

Kära Dagbok, jag måste bli en festligare... TANT

Jag tycker själv att jag är rolig, alltså för att vara ärlig så är jag SJUKT kul, men jag befarar att jag håller på att bli gammal. (och enligt media betyder det tråkig) Och VAD baserar jag nu detta på?

Jo jag baserar det på hur jag spenderar helgerna, för några år sedan så spenderades varteviga helg på en bar eller klubb, med shotsbricka, öl, sång och kadans. Under en tid dejtade jag t.o.m. en bartender... (tills hon blev ihop med min frisör, men det är en annan story) och det var som om jag alltid nynnade på "livet är en fest..." Jämför detta med att den här helgen spenderades fredagskvällen med att träna och sedan somna til len RomCom. Lördag åt jag en tidig lunch (klockan TIO, man skulle kunna tro att jag är pensionär) för att sedan promenera runt på Söder innan jag gick hem och STÄDADE lägenheten. På kvällen åkte jag hem till två av mina bästa vänner (som är mer än bara vänner för varandra) som precis har flyttat till Flatudden. Där så halvlåg jag på en soffa och drack whiskey och pratade tills klockan slog TOLV och jag fövandlades till en pumpa. Eller rättare sagt jag tog tunnelbanan hem och bäddade ner mig i min egen säng, och var NÖJD!

Jag vet inte om det är klubbarna som har blivit tråkigare, mina vänner har blivit äldre eller om det är jag som har fått högre eller andra krav. Eftersom jag ogillar att skylla andras tillkortakommande på mig själv så säger jag att det är alla andras fel. Sak samma, jag saknar en bra tjejklubb eller queerklubb, ett ställe där man träffas, flirtar, dansar och alla inte är stupfulla, straighta och/eller 19 år. Nog för att jag har en fallenhet för att dejta yngre, men 19 år känns väldigt ungt. (jag VET att jag generaliserar nu) Jag saknar Roxy... en bar där man träffar gamla och nya vänner över en eller flera öl. Och, jag ser ju tantvarningen på mig själv medans jag skriver!

Det kanske är däri problemet ligger, ÄR JAG FÖR NYKTER?

Ok, sak samma, jag vill gå ut mer, jag vill dricka lyxiga drinkar och klä upp mig! Jag rantar jämt runt i samma gamla trasor, (dvs träningskläder eller jeans och T-shirt) jag vill ha en anledning att glamma till mig! Jag vill ha mysiga romantiska dejter på fina restauranger och inte snabbthai på YoGo. (observera hur jag gick från att prata om clubbing till att vilja ha sittande middagar).

Äh, sak samma, jag får väl bjuda ut och upp mig själv... frågan är bara VART SKALL JAG GÅ?

#närblevjagtant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar