fredag 7 mars 2014

Kära Dagbok jag tror jag behöver kaffe

Mitt liv är lite rutin, jag är verkligen fantastiskt dålig på rutiner, men är medveten att jag skulle må bra av dem. Ett tag var jag ihop med en tjej som var sjukt bra på rutiner, jag beundrade henne lite i hemlighet. Fast sedan blev hon gnällig när man inte riktigt passade in i hennes rutiner, så det blev ju genast ett problem. Behöver jag nämna att vi inte är ihop längre?
 Som vanligt vandrar mina tankar iväg från vad jag började skriva, och det är kanske en av alla anledningar till att jag är så dålig på rutiner, jag är lättdistraherad! MYCKET lättdistraherad! Men då tänker jag, att ifall jag hade rutiner så skulle jag inte vara fullt lika lättdistraherad.

Så min rutin är att ta bussen till T-banan, köpa en Flat White (baristan känner igen mig, då vet en att det är rutin) och sedan ner i underjorden mot Förorten och jobbet.

Idag har jag även ett viktigt möte med jobbet så jag tänkte att det vore väl bra att klä sig lite extra representativt. Grå klänning med matchande grå skor... tänkte jag, tills jag kom ut i dagsljuset. Japp, grått är inte alltid bara grått utan det finns många nyanser av grått. Jag menar det har ju till och med skrivits en bok på ämnet, och mina nyanser av grått var inte all likadana. Nu måste jag nästa ta och läsa boken för att få klarhet i vad detta kommer att signalera till resen av världen.

Min slutsats är att jag bör börja göra kaffe hemma, så att jag kan göra vaknare och mer välinformerade val av kläder innan jag lämnar mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar