torsdag 13 mars 2014

Kära Dagbok, jag har en dröm

Jag drömmer om den perfekta kärleken, jag vet precis hur det skall kännas. Jag vet hur du instinktivt ska krama mig när jag är arg, arg, arg över allt som är orättvist. Jag vet precis hur vi båda ska vilja åka till en lite by i Skottland för att vi har läst på nätet någonstans att de skall ha sagolik whiskey, och ingen av oss gillar whiskey, men det är upplevelsen i sig. Du följer med mig till obskyra bergsorter för att jag drömmer om att cykla neråt och ut i den svenska skärgården, på båten som vi lånat, för att jag älskar att segla. Du är stolt över mig och presenterar mig för alla som din smarta tjej, inte snygga, men smarta och briljanta kvinna. Du ser på mig och du älskar mig för alla mina brister och för min frustration över att inte vara perfekt.
Jag håller om dig på natten och du vet att du inte kan vara tryggare hos någon annan. Jag får dig att skratta och jag lovar att våran kärlek är förevig.
Jag vet att du och jag behöver varandra, jag vet att vi finns för varandra, att vi kommer upptäcka världen tillsammans, när vi möts. 

Så drömde jag inatt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar