fredag 23 maj 2014

Kära Dagbok, jag skall skriva en bok

Alltså det vore lite kul, att skriva en bok, jag har förstås sagt det i flertalet år, många böcker har jag skrivit i mitt huvud. Någon måste nog hålla mig i handen för att det ska ske, men min senaste bokidé är: "Brev till alla mina EX"

Om inte annat så känns det som om det skulle kunna vara lite terapi, skriva ett brev till bartendern som jag var huvudlöst förälskad i som var grym på att sjunga karoke, supa till, spela tärning men oftast däckade innan  vi ens kom till sex och som gjorde slut med mig för att dejta min frisör, eller i alla fall ligga med min frisör. (om de nu kom så långt)
Eller ett brev till Montana som söp vår relation sönder och samman, slog sönder min bilruta, skyllde på allt utom sig själv och sedan tio år senare ringde för att säga att hon hade betett sig fel.
Kanske ett brev där jag ber Läkaren om ursäkt för att jag bara lämnade henne eftersom hon aldrig kunde erkänna att hon faktiskt tyckte om mig. Att hon aldrig kunde verbalisera att hon ville vara med mig, utan att allt skulle skämtas, klämtas och ironiseras över. Hur jag i slutet av relationen varken vågade lita på ett enda ord hon sa, jag visste inte om hon "bara skojade".
 Ett brev till Portland där jag erkänner att det var det finaste och bästa förhållandet jag haft och att blodet sprutar ur mitt hjärta och jag ligger som en fallen Amazon och hela världen är mörk och det är trots att vi inte ens gjort slut...  (too soon säger jag bara) .Och egentligen så är det ju inte slut (Hoppet är det sista som dör BITCHES)

Många brev blir det känner jag, en hel bok av hjärta och smärta och kanske en smula bitter ironi?

Jag sätter upp det på min "TO DO" lista....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar