onsdag 14 maj 2014

Kära Dagbok jag saknar USA

Jag har spenderat ungefär 7 år av mitt liv i USA, och det är ett land som jag älskar att hata och hatar att älska. Jag har rest från kust till kust, spenderat tid i Colorados berg och Floridas stränder, jag har vandrat gata upp och ned i Seattle, SF, LA, NYC, Denver, Chicago osv... Jag älskar att frånvaron av Janetlagen, hur alla i ett rosa skimmer tror att de kan lyckas, även om deras kreditkort är utmaxade och de bor i en trailer. Optimismen smittar, jag kan inte låta bli att älska den jag blir när jag är i USA, jag tror på mig själv och så mycket annat.

Jag saknar att bo här, jag saknar att vakna upp på morgonen och rulla ur sängen och lova mig själv att just idag skall jag lyckas lite mer än jag gjort andra dagar, och sedan faktiskt lyckas med det. Jag älskar amerikanska kvinnor... Det är som när jag är hemma i Sverige s är jag för amerikansk och när jag är i USA så är jag för svensk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar