söndag 11 maj 2014

Kära Dagbok jag dumpar sociala medier...

Jag undrar ibland om inte Facebook, Instagram och alla andra sociala medier får oss att känna oss mer ensamma än om vi inte hade dem. Jag tänker att jag har över 4000 "vänner" på Facebook, men jag pratar bara med en handfull av dem.

Nu när jag är i USA så kan jag bara använda min mobil när jag har wifi. Och det är ganska befriande att inte slaviskt titta ner på mobilen för att se hur många meddelanden jag fått på Facebook eller hur många som har "hjärtat" mina bilder på Instagram. Till och med behovet av att lägga upp bilder på Instagram har blivit mindre och mindre...

 Mitt liv är mitt liv och vem behöver jag dela det med? Min familj, mina irl vänner, mitt lag?

 Ironin i att jag skriver den här bloggen om att inte dela sitt liv på internet är enorm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar