lördag 10 maj 2014

Kära Dagbok, jag är snigel igen... tror jag


Det är inte alltid lätt att vara i ett förhållande, det är ännu svårare när den personen man vill vara med bor på andra sidan av Atlanten.

Jag har alltid tid och kärlek för dem som står mig närmast, och ibland reflekterar jag över varför mina förhållanden misslyckas, varför jag inte lyckas riktigt.

Tårar och mer tårar och jag längtar, jag längtar så att jag går åt, men det räcker inte hela vägen... ibland gör det bara inte det! Jag är ju världens sämsta singel, jag avskyr att vara i förhållanden och jag avsky att vara singel... jag fastnar alltid i något slags halvläge, jag har hört det tusentals gånger

 "Du är perfekt, du är för bra, du förtjänar något bättre"

Jaha, tycker jag då kanske... för så säger jag bara när jag själv känner att jag förtjänar något bättre, så säger jag när jag inte är kär! Det är ändå skönt att ha rensat luften, ha gråtit ut mot varandras axlar, insett det hopplösa i situationen, jag förbannande kanske hennes ovilja att våga. Men ibland är inte alla lika villiga att kasta sig in i det oväntade och okända. Jag lever ju lite efter devisen... att man måste våga för att veta vad som händer.

1 kommentar: