fredag 4 april 2014

Kära Dagbok, vad letar jag efter?

Igår när vi låg i sängen och tittade upp i taket frågade hon mig; vad är det egentligen du letar efter i en partner?  Vilken bra fråga tänkte jag och kunde absolut inte svara. Men nu efter att ha fått sova på saken skulle kanske svaret kunna vara något i stil med:

"Jag ser livet lite som ett äventyr, och äventyr upplever man helst tillsammans med någon. Jag vill ha en partner som vill uppleva, som tycker om mig för den jag är. Jag har en partner som håller om mig när jag gråter, utan att tycka att jag är fel på alla sätt och vis. Jag letar efter en partner som tycker att jag är fantastisk och utmanar mig intellektuellt. Jag vill ha en partner som tycker om att vara aktiv... inte bara i sängen"
Så nu sitter jag på jobbet och undrar på vad kärlek egentligen är. Är det bara attraktion eller är det något annat, det måste ju vara något annat, men vad är egentligen väsentligt?

Jag vill ha en segelbåt, en MTB, en snowboard och en resa till solen... allt detta skulle göra mig lycklig. Och allt detta skulle jag vilja dela med någon. Jag vill sitta längst fram på en Vaxholmsbåt och känna en trygg arm runt mig, jag vill ha någon som kan viska i mitt öra att det är ok att jag är känslosam för tårar torkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar