torsdag 10 april 2014

Kära dagbok, singellivet

Ok, jag lovar men det här inlägget handlar inte om mig! Det handlar om en kompis som precis blev singel, PÅ RIKTIGT! Jag har kompisar, jag ljuger inte! Och just nu är en kompis till mig singel, och hon vill (eller jag tror iaf att hon vill) träffa andra personer i samma situation. Det vill säga LESBISKA SINGLAR som är sugna på att hångla, och då helst med henne. För det blir ju helt fel om hon träffar värsta pinglan som inte vill hångla med henne (varför man nu inte skulle vilja det) eller som inte är sugen på att hångla. Jag tar tillbaka... hon behöver inte vara lesbisk, det kan räcka med att hånglet är lite BI...

Eftersom jag är dum nog att ha ett distansförhållande så får jag ju leva hårt genom mina vänner. Både de som är singlar och de som är i fasta förhållanden... Så när en av mina nära vänner blivit singel, så känner jag genast att det börja rycka i partytarmen (jag erkänner, jag kanske vill ut och parta lite, det var så läääängesedan).

För två år sedan när jag fortfarande var ihop med Lonni, så stod jag och blickade ut över de unga tjejerna som dansade nere på dansgolvet och alla som odiskret hånglade loss, och kände att jag inte skulle orka engagera mig i att ragga igen. Jag vände mig mot min kära vän Sarra och sade då det bevingade "Satan, om jag blir singel så måste jag nog bli straight". Jag blev singel några månader senare... jag är fortfarande GÄJ... och nu i ett annat förhållande, det vill säga jag överlevde den läskiga singeltiden. För att vara ärlig så tycker jag inte att det är så illa att vara singel, man kan ju ligga och prutta i sängen hur mycket man vill, det är ingen som gör upp planer och sedan blir arg för att man själv har gjort upp planer, man kan äta konstiga saker till middag (typ okokt pasta om man vill det).

Sak samma, tillbaka till min vän som nu har blivit singel och vill hångla lite, eller ligga lite, eller dejta... alltså jag vet faktiskt inte vad hon vill, måste fråga. Sak samma... något vill hon säkert och inte med mig, jag är ju upptagen och så är vi ju kompisar, men jag LOVAR, hon är snygg. Den stora frågan är VART skall jag ta henne?? Vart skall jag exponera henne?? Hon förtjänar det bästa!!

Hm... jag skall nog fråga vad hon vill ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar